Jak zostać konsultantką ślubną?

Agencje ślubne coraz bardziej zyskują na popularności, a tym samym coraz bardziej poszukiwanym zawodem, zwłaszcza w dużych miastach, staje się konsultantka ślubna. Aby nią zostać trzeba przejść akredytowane szkolenie, aby stać się częścią Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych. Ważne są również określone predyspozycje.

Kto może zostać konsultantką ślubną?

Przede wszystkim musi to być osoba dobrze zorganizowana. Ponieważ w tej pracy to podstawa. Nieraz trzeba dojechać na niezapowiedziane spotkanie bądź załatwić coś niespodziewanego w ostatniej chwili. Nie mówiąc o tym, że nie można się spóźniać. To praca, która wymaga odporności psychicznej i fizycznej. Po pierwsze dlatego, że zawsze może wydarzyć się coś niespodziewanego, z czym będzie trzeba się uporać, jak przeróbka sukni w ostatniej chwili i poszukiwanie krawcowej, a po drugie dlatego, że sama koordynacja ślubu wymaga bycia na nogach niemal całą dobę od początku dnia zaślubin aż do ostatniego gościa wychodzącego z wesela czy pomocy w rozliczeniu. O krok ku temu może zbliżyć szkolenie.

Jak wygląda szkolenie?

Na szkoleniu można poznać tajniki zawodu konsultantki ślubnej, tego, czego można się spodziewać w trakcie pracy. Można nauczyć się, jak dobrze zarządzać środkami i swoim czasem. Szkolenie kończy się egzaminem, po którym otrzymuje się certyfikat, którym można się legitymować.

Wedding planner, czyli wesele od podszewki

Każda konsultantka ślubna musi być przygotowana na różne humory swoich klientów. Musi również nauczyć się właściwie zarządzać powierzonym budżetem, aby w ramach określonej kwoty spełnić oczekiwania przyszłych nowożeńców. Przy tym powinna wykazywać się empatią i zrozumieniem, nawet jeśli klient zadzwoni z jakimś problemem w nocy. Organizacja wesela od podszewki wymaga zatem niezwykłej pasji do tej pracy.